Ana içeriğe atla

Çaba Gerek Çaba...

 Merhabalar herkese..

Benim gibi üniversitede okuyorsanız ve bir de mühendislik gibi sizi asla boş bırakmayacak bir bölümdeyseniz ,işte tatilleri böyle beklersiniz :)
Her ne kadar iş hayatında aktif rol almayı düşünmesem de mesleğimi(müstakbel) seviyorum. Eğleniyorum.
   Ama değişen fikirlerim ve dünya görüşümle beraber diyorum ki,Allah ne yazdıysa o :) Kader beni buralara kadar getirdi,isteyerek ya da istemeyerek bir takım tercihler sonucu işte buradayım (sen de öyle)..
   Temmuz ayının son günlerini yaşıyoruz ve bir çok öğrenci için tatil bitiyor stresinin yaşanma vakitleri geldi çattı. Ama ben tam aksine tatile yeni girdim. Aslında okula gitme zorunda olmadığım için tatil diyorum çünkü yapacak çok işim var maalesef.
Tabii her şeyin yanı sıra meal ve Kur'an okumalarımı rahat yapabilmek adına tatili beklediğim için hemen bir program yaptım. Yoksa kaytarıyorum biraz Allah affetsin ! nefis çok kötü,en büyük düşman. Önce onu aşmamız lazım dışarısı yalaan ...
Rabbim hepimize yardımcı olsun ,gençliğimizi Allah yolunda harcamayı nasip etsin ...
Ben günlük 100 ayet olacak şekilde program yaptım ve Bismillah diyorum. Tabii idrak etmek nasip olur inşallah. Allah ,onun yolunda ter akıtan herkese yardım etsin. Güç kuvvet versin devir kötü malum imtihanlar çok.. Tabii her dönemde olmuş,bazen yaşadıklarımı düşününce 'BU DA NE Kİ',diyorum. Ama ahir zaman gençleri,anneleri olduğumuzu da unutmamak lazım. Bu bilinçle ilim öğrenmeliyiz ve hakkı yaşamalıyız. Rabbim bilinç versin..

Görüşmek üzere :)

Yorumlar

  1. Merhaba, sizinle iletişime geçebileceğim mail adresiniz var mı acaba :) -Ayşenur

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pes Etmek Yok

Uzun süredir yazamadım. Mağlum okul açıldı ,öncesinde bayram telaşları memlekete gidiş vs. derken... Tabi bu sırada çok şeyler yaşandı. Ama ümitler hiç solmadı,direniyor..   Bugün biraz halimizden bahsetmek istiyorum. Bizler fikir insanları olarak bu toplumun içinde resmen direnişteyiz. Herkesten önce kendimizi eğitmek ,hizaya çekmek zorundayız. Algılarımız açık olmalı ve hiç bir kandırışa gelmemeliyiz. Dört yanımızın şeytanla çevrili olduğu şu zamanlarda kendimizi muhafaza etmek ne kadar zor ve bir o kadar da zaruri. Evet zaruri! Eğer biz müslüman olduğumuzu iddia ediyorsak,her fırsatta bunun edebiyatını yapıyorsak, bu dilde kalmamalı. Samimiyetimizi ortaya koymalıyız,yüreklerimizi ortaya koymalıyız. Bizi birleştiren İslam olmalı. İslam hiç bir zaman kavgaya zulme sebep olmamalı. Nefsimize uyup yaptığımız saçmalıklar asla İslama mal edilemez. Temkinli,gözü açık olmalıyız.    Tabi en önemli unsur,içini dolduramağımız Müslümanlık. Aslında Kuran-ı Kerim'de dolu dolu anlatılan,h

Nereye Kadar?

Merhaba, Aslında neyi nasıl anlatsam bilmiyorum... Problemleri görmezden gelip halı altına süpürdüğümüz zaman her şey ne kadar da güzel,ne kadar da mutluyuz..Peki onlar oradan çıkmak istediğinde,bizi rahatsız etmeye başladığında ne yapmalıyız??? Önce o halıyı kaldırıp hepsini gün yüzüne çıkarmalı sonra da süpürüp temizlemeliyiz. Elbette bu sırada biz de tozlanacağız...Ve bu problemler bittikten sonra kendimizi temizleyip arınmamız gerekecek. Evet temizlikte işler böyle gidiyor peki ya hayatta? İste mesele oraya gelince böyle düzenli bir temizlik yapamıyoruz. Sürekli ertelemek,daha fazla acı biriktirmek kotu bir Huy!  Gerçek hayatın içinde işler genelde beklediğimiz gibi gitmez. Hatta tam aksine ummadığımız ne varsa o olur. Ve bize yine hüsran :) Her şeyin üst üste geldiği bu günlerde isin içinden nasıl çıkacağım derken ,2 sene önce açtığım bloğum geldi aklıma.. En iyisi yazmak,zaten kimsenin de gördüğü yok :)  

Nasıl Başladım?

Elbet çıkar anlayan. yoo kendimi çok sıradışı fikirleri olan biri gibi görmüyorum ,ya da ay kimse beni anlamıyor herkes aptal ,diye de düşünmüyorum. Anlaşılmamak üzerine konuştuğum zaman genelde bu şekilde algılanıyor sanki ben insanları küçümsüyormuşum gibi. Aslında durum tam tersi ben kendi fikirlerimden bahsedince suçlanıyorum yadırganıyorum ve tabii bir süre sonra sanırım beyin böyle bir mekanizma oluşturuyor. Şimdi yorum yapsam nasılsa yine herkes korkuyla bakıcak ya da sen uçlarda düşünüyorsun mümkün değil bu vs. gibi cevaplar alıcam. Aslında tek derdim ,çoğunlukla unutulmuş,unutturulmuş ya da unutulmak istenmiş,Kuran-ı Kerim'in emrettiklerini yaşamaya çalışmak. Bazen düşünüyorum ,sorsan kimse müslüman olmadığını söylemez hatta o kadar ki bu konuda asla laf söyletmez.Peki konu hükümleri uygulamaya gelince,kızım orayı karıştırma!,diyebiliyorlar. Oldum olası bu fikri anlamamıştım,işin biraz daha içine girince ve artık kendi yolumu çizdiğim şu zamanlarda bu konunun daha ç